U wilt natuurlijk de best mogelijke zorg!
Helpt u uw huisarts een handje?
Wat vindt u van de digitale mogelijkheden binnen onze praktijk? Wij horen graag uw mening zodat wij onze zorg nog beter kunnen maken.
Helpt u ons door het invullen van een vragenlijst? Wij zijn blij met uw deelname!
Lees verder over 'Patiënt tevredenheidsonderzoek'Huisartsenspoedpost Alkmaar voor spoedeisende huisartsenzorg tijdens de avond, nacht en weekend.
Áltijd eerst bellen! Op de website van de huisartsenspoedpost vindt u het telefoonnummer. http://www.huisartsenpostalkmaar.nl/
Het is momenteel erg druk op de huisartsenspoedpost. Wij vragen u alleen te bellen met de huisartsenpost in geval van spoed. Als de zorg kan wachten tot de eerstvolgende werkdag, kunt ...
Lees verder over 'Drukte Huisartsenspoedpost'De mogelijkheid om via de website een afspraak bij de huisarts of een herhaalrecept aan te vragen is vervangen door het patiëntportaal en app. Daarnaast heeft u dan ook dossierinzage (incl.lab-uitslagen), eAfpraken en eConsult. Zie: https://uwzorgonline.nl.
Deze service is alleen mogelijk als u een account heeft aangemaakt of dat alsnog doet via onze website. Daarna wordt ...
Lees verder over 'Portaal voor afspraken, herhaalrecepten en eConsult'U kunt u uw medisch dossier online inzien via onze praktijk. Dit is een wettelijke verplichting per 1 januari 2021. Hierin vindt u bijvoorbeeld het advies van de huisarts, een lijst met medicijnen of uitslagen van bloedonderzoek.
Door inzicht te hebben in uw medische gegevens wordt het makkelijker om samen met de huisarts te praten ...
Lees verder over 'OPEN: inzage in uw huisarts-dossier'KNMG_weigeringsbriefje_4_talen
Lees verder over 'Waarom geen geneeskundige verklaring van uw huisarts?'Vaak zijn er voor onderzoek en behandeling meer keuzes. Dan is het voor u en de arts goed als u zich daarover beter informeert om een voor u optimale keus te maken. Daartoe helpen de 3-goede-vragen: https://3goedevragen.nl/de-3-goede-vragen.
Lees verder over '3 goede vragen'Rond oktober ontvangt de “risicogroep” uitnodigingen voor de jaarlijkse griepvaccinatie. Lukt het niet om te komen op de voorgestelde datum belt u dan met de assistente voor een alternatief.
Wat is griep?
Een verkoudheid wordt vaak griep of grieperigheid genoemd, maar ‘echte’ griep is iets anders. Als u echt griep heeft, bent u flink ziek. Het ...
Lees verder over 'Griepvaccinatie'https://www.knmp.nl/patientenzorg/geneesmiddelen/geneesmiddelentekorten/gevolgen-geneesmiddelentekorten-voor-patient-en-apotheker.
Sinds enige jaren verplichten de verzekeraars de apothekers om indien mogelijk merkgeneesmiddelen te vervangen door goedkopere “generieke” middelen met dezelfde werkzame stof.
Op zich begrijpelijk: dit bespaart de gezondheidszorg vele miljoenen en de middelen zijn gelijkwaardig.
Helaas echter niet precies hetzelfde: vaak andere vorm en kleur, vaak ook andere hulpstoffen.
Dit geeft soms verwarring bij ...
Lees verder over 'Geneesmiddeltekorten'Vraagt u zich ook af of de zorg die u krijgt wel vergoed wordt? Kijk op https://www.independer.nl/zorgverzekering/vergoedingen/huisarts.aspx
Lees verder over 'Ziektekosten'Sinds 1 januari 2015 willen de verzekeraars in Nederland de kosten voor geneesmiddelen verder terugdringen door apothekers te verplichten van een door de arts voorgeschreven middel het goedkoopste product te leveren met de identieke werkzame stof.
Slechts bij hoge uitzondering mag daarvan afgeweken worden.
Helaas worden patiënten hierover door de verzekeraar aan de telefoon verkeerd voorgelicht. ...
Lees verder over 'Vergoeding Medicijnen'